[O2FL] 2,0 CCZA rorząd kaput!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    #26
    ,

    a teraz CDLA i 265hp na wejściu :!:

    nie ma co się łamać :!:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • tom007
      Rider
      • 2011
      • 536
      • Octavia III (5E3)
      • BZB 1.8 TSI 160 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #27
      Zamieszczone przez robreg
      Nie wiem jak jest z nadwymiarowymi tłokami, pierścieniami i wymiarami szlifów cylindrów.
      Z tego co wiem to w 1.8 tsi nie przewiduje się honowania cylindrów i założenia pierścieni nadwymiarowych. Podobno ścianki są tak cienkie, ze nie ma czego szlifować.
      Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
      Octavia 2 Elegance 1.8TSI

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #28
        ale tłoki i pierścienie wymieniają

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #29
          Zamieszczone przez mirek_p11
          ale tłoki i pierścienie wymieniają
          jeśli nie honujesz cylindrów, tak, by miały ponownie równy przekrój możliwie idealnego walca, wymienianie tłoków i pierścieni na nowe, przy zużytych cylindrach to robota mechanicznego ................, a nie fachowca (tak samo rozsądne, jak wymienianie panewek ze zużytych na nominalne przy zużytych czopach wałów korbowych).

          To nie ma prawa dobrze działać, bo z natury rzeczy dochodzi zawsze do owalizacji otworów cylindrów.
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6630
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #30
            robreg, napisałem to odnośnie np. nadmiernego zużycia oleju w TSI. W Audi była nawet akcja serwisowa.

            2.0 TFSI to silnik z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką. Znakomite osiągi, niskie spalanie, zdobywca kilku tytułów Engine of.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • Jaroslav92525
              Rider
              • 2009
              • 358
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez
              a co jeszcze mogło polecieć? :shock:
              Zastosuj sobie model zastępczy: ściana (głowica) - dłuto (tłok) - młotek (korbowód). Wszystko zależy od odporności (ale nie od np. twardości materiałów). Jeśli takie wzajemne hardcorowe kontakty miały miejsce kilkaset razy to chyba nie chciałbyś mieć do czynienia z takim silnikiem dalej ? Zauważ że pomiędzy tymi elementami które wymieniłem wcześniej występują mięciutkie elementy z brązu... naprawdę chciałbyś jeździć autem po kolizji zaworów głowicy z tłokiem ? Naprawdę lepiej to sprzedać (jeśli znajdzie się kupca).
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz

              • legecki
                Drive
                • 2013
                • 55

                #32
                Zamieszczone przez robreg
                (mam nadzieję, że nie tworzę powyższym zdaniem jakiejś bzdurnej miejskiej legendy - jeśli tak jest i piszę bzdury prośba o jak najszybsze naprostowanie)
                Jeżeli coś piszesz, to najpierw sprawdź materiały źródłowe. Otwórz ETKĘ w grupie 1 masz silnik/sprzęgło, podgrupa 3 rys. 103-54 (głowica - pokrywa rozrządu), rys 109-15 (wałek rozrządu, zawory). Obejrzyj to wszystko i wtedy wypowiedz się na ten temat. Poza tym nie rozumiem o jakie odchyłki chodzi. Jeżeli głowica jest sprawna (prosta) to po kolizji z zaworami, zwłaszcza przy małej prędkości obrotowej, jej gładź nie ulegnie zmianie. Prędzej pęknie niż się wygnie.
                Idąc tym tropem, jeśli prędkość była nieduża i przeskok łańcucha niewielki (załóżmy 1-2 zęby) to jest duża szansa, że dół jest nieruszony. Więc jeżeli tłoki są niepopękane to zostawiłbym to w spokoju i skupił się na głowicy.
                Lepszy zakup z allegro kompletnej głowicy za 2k niż nowej w ASO za 6k. Sprawdzasz ją pod względem szczelności zaworów. Możesz je dotrzeć, założyć nowe uszczelniacze i jazda na auto. Jak coś nie tak z wałkami albo korpusem, to masz gwarancję.
                Najłatwiej "wydaje" się nieswoje pieniądze czyli kup nowy silnik, załóż i będziesz zadowolony.
                Cytując dialog z pewnego polskiego filmu: "Pycha rada wuju".
                1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

                Komentarz

                • EŁ
                  L&K
                  • 2004
                  • 1168
                  • Octavia III (5E3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                  #33
                  nie no panowie spokojnie....legecki, twoje wypowiedzi jakos najbardziej do mnie trafiają 8) ...co do sprzedawania Jaroslav92525, to niby co mam sprzedac?? silnik? bo chyba nie masz na myśli sprzedaży auta z powodu silnika...silnik to czesc zamienna.....sprzedajesz auto jak ci się hamulce wysrają? :wink: ...w Poniedziałek będę już wiedział co i jak.......najbardziej się skłaniam do remontu silnka.......ale zobaczymy jak będzie totalny dzihad w silnku to będę szukał słupka....a tak nawiasem ...ile kosztuje słupek w ASO? :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez legecki
                    Zamieszczone przez robreg
                    (mam nadzieję, że nie tworzę powyższym zdaniem jakiejś bzdurnej miejskiej legendy - jeśli tak jest i piszę bzdury prośba o jak najszybsze naprostowanie)
                    Jeżeli coś piszesz, to najpierw sprawdź materiały źródłowe. (...) Lepszy zakup z allegro kompletnej głowicy za 2k niż nowej w ASO za 6k. Sprawdzasz ją pod względem szczelności zaworów. Możesz je dotrzeć, założyć nowe uszczelniacze i jazda na auto. Jak coś nie tak z wałkami albo korpusem, to masz gwarancję.
                    Najłatwiej "wydaje" się nieswoje pieniądze czyli kup nowy silnik, załóż i będziesz zadowolony.
                    Cytując dialog z pewnego polskiego filmu: "Pycha rada wuju".
                    Moze w innym kraju zyjemy, ale ja slyszalem, ze nad Wisla ludzie od m.in. SAP gwarancyjnych napraw lub akcji serwisowych chocby dzien po koncu gwarancji uzyskac nie moga - bo TTTM, a Ty piszesz o gwarancji na uzywana rzecz od handlarza zlomem? Moze jeszcze do sadu go pozwe, za sprzedaz towaru niezgodnego z umowa.

                    Co do szans ze cos sie nie zepsuje, cieszy mnie Twoj optymizm - mi w zyciu nie tylko cegly ale cale betonowe belki na glowe w drewnianych kosciolach spadaja. I wiem, ze jak sie cos moze zesrac, to juz sie zesralo, tylko jeszcze o tym nie wiem.

                    Glowica to nie mlotek, to dosc precyzyjny element. Nie zrozumiales o czym pisalem. Nigdzie nie napisalem, ze od kolizji zaworow z tlokami uszkadza sie plaszczyzna przylgni uszczelki glowicowej - napisalem, ze obecnie glowice maja przewidziane bardzo waskie zakresy dopuszczalnych napraw. Pytanie - czy VW dopuszcza wymiane prowadnic zaworowych w glowicach a jesli tak to jaki jest numer takiej czesci (wydaje mi sie, ze do TDI ten numer czesci jest ludzaco podobny do numeru calej glowicy)?

                    I ostatnie pytanie - czemu glowica z allegro sprzedawana jest cala, skoro szlaby z dobrego silnika? Uszkodzil sie dol, a gora jest nieruszona igla? No ale tak, TY masz gwarancje, a w Polsce nikt nikogo nie probuje wydupcyc na kazdym mozliwym kroku.

                    Jakbym widzial dzialajacy silnik, sprawdzil jego stan, parametry, kompresje, moze bym na to wydal kase - na szczatki wypatroszonego trupa? (Ale kazdy ma swoje zdanie I glosuje swoim portfelem)

                    [ Dodano: Pią 15 Lis, 13 22:49 ]
                    Oby Koledze nprawa poszla jak najtaniej I jak najskuteczniej, ale po prostu chodzi o to, by miec swiadomosc, ze tego typu zakupy w niektorych miejscach obardzone sa dosc duzym ryzykiem
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • andrzej111
                      L&K
                      • 2010
                      • 1391

                      #35
                      Zamieszczone przez robreg
                      napisalem, ze obecnie glowice maja przewidziane bardzo waskie zakresy dopuszczalnych napraw.
                      Mój mechanik, powiedział dokładnie to samo o 1.8 TSI, w tym silniku niema opcji żeby zrobić remont głowicy.
                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                      Komentarz

                      • legecki
                        Drive
                        • 2013
                        • 55

                        #36
                        robreg, nie ma o co się spierać. Otwierałem już kilka silników po kolizji i w większości przypadków jeżdżą po dziś dzień tylko po remoncie głowicy (kilkadzięsiąt tyś. km). Nie namawiam do zakupu od konkretnego sprzedawcy, tylko znalazłem coś na szybko, żeby zobrazować koszty. Można zawsze poszukać czegoś lokalnie, z bardziej sprawdzonego źródła.

                        Wrócę jednak do wcześniejszej mojej sugestii.

                        , jeżeli mieścisz się od ostatniej wizyty w ASO w okresie wymiany oleju, to ładuj ori filtr oleju, odstawiaj auto do ASO i pisz wniosek/prośbę o dobrą wolę producenta.
                        Ja dostałem 100% free przy przebiegu 50oookm w aucie z 2009 (w momencie pisania kwitów miała 4 lata i 2 miesiące). Gadałem z gitem z ASO, który prowadził moją sprawę i przyznał się, że jak wszystko jest w książce serwisowej na czas, to nie było przypadku, żeby dali mniej niż 70% wartości gratów. Zwłaszcza, że przebieg mały.
                        Więc szybko licząc z 30ooo wartości nowego silnika jakbyś nawet miał zapłacić 30% to wychodzi 9oooPLN. Ale masz nowy silnik z 2 letnią gwarancją.
                        Jak nie dadzą to trudno i będziesz kombinował. Warto spróbować.

                        [ Dodano: Pią 15 Lis, 13 23:37 ]
                        andrzej111, w takim razie po co te wszystkie części zamienne. Jak się zawór podegnie to głowica do wymiany?



                        1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

                        Komentarz

                        • majkel123
                          Rider
                          • 2010
                          • 570

                          #37
                          Matko kochana, nie mam wolnych dziesięć koła, straszna kicha, co to jest siedemdziesiąt tysięcy :cry:
                          Strasznie drogi się robi jeden kilometr przejechany TSI, jak tak dalej będzie (silniki i DSG) to wyjdzie taniej taryfą jeździć, ręce opadają do kostek.

                          Trzymam kciuki!
                          Arctic 1.8 TSI DSG7

                          Komentarz

                          • EŁ
                            L&K
                            • 2004
                            • 1168
                            • Octavia III (5E3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez legecki
                            jeżeli mieścisz się od ostatniej wizyty w ASO w okresie wymiany oleju, to ładuj ori filtr oleju, odstawiaj auto do ASO i pisz wniosek/prośbę o dobrą wolę producenta.
                            a cały osprzęt od s3/r20 to pewnie im powiem ze krasnale mi zamontowały......albo TTTM :lol: .....chyba nie da rady

                            dzięki panowie będę na bieżąco zdawał relacje co i jak.......na pewno się przyda dla następnych :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #39
                              , właśnie dlatego wstrzymałem się z modami jak mi napinacz się zesrał. Opcja w miarę bezpieczna na podniesienie mocy przy tych wspaniałych silnikach to rts v-tech.

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • legecki
                                Drive
                                • 2013
                                • 55

                                #40
                                , myślałem, że trzymasz stockowe graty na ewentualną podmiankę.
                                Masz trochę daleko, bo mógłbym Ci pożyczyć swoje części fabryczne.
                                1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

                                Komentarz

                                • Zorr
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2110

                                  #41
                                  tak mi wczoraj przyszło do głowy ... skoro parę przypadków przeskoczenia łańcuszka wydarzyło się na wolnych obrotach, dnia następnego, to czy przyczyna może być w zbyt niskich obrotach minimalnych, zimnego silnika?
                                  czy w ogóle obroty minimalne podlegają regulacji w kompie?
                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #42
                                    Zorr, przy niskich obrotach ciśnienie oleju jest małe i napinacz nie zawsze ma optymalne parametry pracy. Podobno w silniku CDAA obniżyli ciśnienie oleju o połowę w porównaniu do BZB, dlatego parametry oleju mają bardzo duże znaczenie. Jak rano odpalam zimny silnik to zawsze podwyższam troszkę obroty i wtedy nie mam drgawek silnika na wolnych obrotach.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • Zorr
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2110

                                      #43
                                      mirek_p11, czyli dobrze kombinuje tj. olej mam Millersa, ale też podejrzewam miał dobry olej wymieniany co 10tys,
                                      więc teraz jakby tak podnieść obroty z min 750 do np.: 900, te pewnie 0,2l/h to jakoś przebolałbym.
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        #44
                                        Rano wystarczy delikatnie przygazować i nie będzie problemu. Ciekawi mnie tylko dlaczego te ciśnienie obniżyli w CDAA i czy przypadkiem celowo tego nie zrobili. Przecież muszą zarabiać na serwisie :evil:

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • Zorr
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2110

                                          #45
                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          Rano wystarczy delikatnie przygazować i nie będzie problemu. Ciekawi mnie tylko dlaczego te ciśnienie obniżyli w CDAA i czy przypadkiem celowo tego nie zrobili. Przecież muszą zarabiać na serwisie :evil:
                                          no ale to przygazowanie zimą kiedy człowiek chce skrobać to tak sobie... poza tym przygazowywanie nie jest równomierne
                                          a czysto teoretycznie jest możliwość podniesienia minimalnych obrotów na stałe?
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz

                                          • legecki
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 55

                                            #46
                                            Zamieszczone przez mirek_p11
                                            Ciekawi mnie tylko dlaczego te ciśnienie obniżyli w CDAA i czy przypadkiem celowo tego nie zrobili.
                                            Czytałem, że zmiana związana była z wprowadzeniem normy Euro 5. Więc jeżeli jest to prawda, to podziękować należy UE :czerwona:
                                            Zbyt dużo silników VW wymieniło na gwarancji, żeby można było wnioskować celowe działanie.
                                            1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

                                            Komentarz

                                            • tom007
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 536
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez legecki
                                              Czytałem, że zmiana związana była z wprowadzeniem normy Euro 5
                                              Dokładnie tak. Podobnie jak drgawki i dziwne odgłosy po odpaleniu na zimnym silniku wynikają jeszcze z normy euro 4 - BZB ma takie objawy, a w 1.6 BFQ miałem wrażenie jakby mi się tłumik rozpadał. Drgawki wynikają z podawania mocno zwiększonej ilości paliwa, żeby jak najszybciej nagrzać katalizator.

                                              Aha, tak przy okazji tematu obniżonego ciśnienia oleju nasunęła mi się taka myśl.
                                              Filtr oleju np. Mann do BZB i CDAA jest taki sam -ten sam numer katalogowy.
                                              Czy problemem może być zbyt duży opór zaworu zwrotnego w filtrze ? Jeżeli wyliczony jest on na ciśnienie oleju takie jak w BZB to teoretycznie przy niższym ciśnieniu w CDAA może stawiać za duży opór i olej z opóźnieniem dociera do napinacza po rozruchu silnika.
                                              Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                              Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                              Komentarz

                                              • mariush19
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 634
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #48
                                                W BFQ/AQY jeszcze idzie duża dawka powietrza z odkurzacza.

                                                Komentarz

                                                • EŁ
                                                  L&K
                                                  • 2004
                                                  • 1168
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  #49
                                                  dobra...tak na szybko co dziś zdazylismy sprawdzić....wałki się obracają....łańcuch jest napięty jak baranie jaja...ale po przeskoczeniu i tak by chyba był napięty...to tak na szybko bo dzisiaj czasu nie mieli wiec chyba na razie to i tak nic jeszcze nie przesądza....wczoraj popołudniu przyjechał kolo A4 B8 allroad...z nierówną pracą silnika.....zdążyli tylko kompa podpiąć...jak go zgasili to już więcej nie odpalił...brak kompresji...zgadnijcie jaki silnik :lol:

                                                  Komentarz

                                                  • Zorr
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2110

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez
                                                    ...zgadnijcie jaki silnik :lol:
                                                    1.8TSI albo 2.0TSI w sumie to 50:50
                                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...